🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 171

(ثبت: 245193) بهمن 19, 1400 

 

شخصـي كه بر حكومت حق آشنا شــود
وجدان دين آن همه پُــر محتوي شــود
رســم حكومـت غلطـي را نگويـد آن
گفتـار آن به خلق جهــان مقتـدا شــود
٭٭٭
هـر كس به اصل حكم خـدا رهنمــا شــود
از مسنــد حكومـت دنيــا جــدا شــود
گـر تكيـه مي كند به حكومت و مسنداش
در نزد امـر و حكم خدايــش گدا شــود
٭٭٭
گــر كافري به امــر خـدا بـي عقيده شـد
حتماً به سـود و لذّت دنيــا رسيــده شـد
در گمرهي جهل و عداوت به ســر بِـبُرد
اما به چشـم خلق ، چنـان نـور ديـده شـد
٭٭٭
هـر كس اگر زِ امـر خـدايش بريـده شـد
بر چشـم گمرهان چـو طلوع سپيده شـد
از هر تقلّبــي و سياســت به كار بُــرد
در نـزد گمرهان به يقيــن برگزيده شـد
٭٭٭
حسن تو هيچ مگو، حرف خود بكن كوتاه
هميشه رو به خدا باش و شب به گريه و آه
كه مردمــان به حقيقت اگر كه پي نبَرند
نـمي شوند زِ حــرف خــدايشان آگاه
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    بهمن 19, 1400

    زیباست
    روحشان شاد🌹

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. 🌺🙏در پناه خدا

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. کبری محمدی

    بهمن 19, 1400

    سلام
    زیباست
    روحشان شاد، یادشان گرامی
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  4. کمال کمالی

    بهمن 20, 1400

    درودو سپاس بزرگوار

    دستمریزاد

    🌹🌹🌹🌹

    • سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا