🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 173

(ثبت: 245246) بهمن 21, 1400 

 

ما در مدار حقيــم وز حق نشان نيابيــم
در هر مـدار حقش بهـتر زِ هـر گُلابيــم
در صـد مـدار حرفـش هر قدر ما بگرديـم
در يك مـدار حرفـش صد نيشكـر بيابيــم
٭٭٭
در هـر مـدار حرفـش اصلاً ضـرر نيابيــم
در يك مـدار حرفـش از دل اثـر بيابيــم
در يك مـدار حرفـش گر جستجــو نماييـم
صـد علـم با تكامل با صـد هـنر بيابيــم
٭٭٭
ما زنـده دلانيــم كه در مُلـك خــداييــم
در ملك خــدا ، ما به ره مهـر و وفاييــم
يارب نظــر لطف و عنايـت تو به ما كُن
ما در ره امـرت همه ايسـتاده به پاييــم
٭٭٭
هر كه در ملك جهان بي خبر و حيران است
هـر كجا آن برود در همه جا ويلان است
دانش و علـم و ادب نيز در آن مغــز سرش
چون هيولا بُوَد آن همره هر حيوان است
٭٭٭
ما سـر نهاده ايــم به كوي ولاي دوســت
كي سر توان به در بـبريم از بلاي دوســت
با اين عقيــده است كه نيّت چنيـن كنـيم
شـايد نصيب ما بشـود از بقاي دوســت
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا