🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 178

(ثبت: 245380) بهمن 26, 1400 

 

يارب چـرا فرو شده ام من به كار خويــش
فيضــم بده به كار نكو تا بَرم به پيــش
يارب مــرا به صحنه ي ذلّت فكنــده اي
اين دل هزار مرتبــه گرديده ريــش ريــش
٭٭٭
يارب ترحّمي به من آور زِ لطف خويــش
تا در مـدار لطـف تـو بتوان رَوَم به پيــش
يارب ترحّمــي كه نباشـم ز تـو به دور
از لطف و رحمتـت بسـازم مَـرام خويــش
٭٭٭
يارب ترحّـمي كه ســر من به باد شــد
در طول عمر هر خوشي ام در فساد شــد
من كــي عنـاد داشتــم از بهــر مـردمان
از مـردمان چــرا به من اينقدر عنـاد شــد
٭٭٭
يارب تو آگه هستي خدمت به بنـده كـردم
آن خفتگان غافـل بيـدار و زنده كـردم
از علـم و دانش تـو، با خيـر و همّت خـود
رو سـوي علم و دانش، گرگ درنده كـردم
٭٭٭
يارب تو آگه هستـي من با تـو مهربانــم
مهـر تـو جـا گرفتـه در مغـز استخوانــم
يارب ترحّمي كن با رحم و فيض و لطفت
تا تازه تـر بگردد روح و روان و جانــم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    بهمن 26, 1400

    روح تان شاد
    و در سایه ی لطف مولا علی

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا