🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 187

(ثبت: 245702) اسفند 5, 1400 

 

عـدالـــت را خــــداونـدا شـنيـــــدم
بــه راه مـعـرفتـهــــايـــش دويـــــدم
خـــــداونــدا تــــو آگاهــــي زِ حـالـــم
كــه ظلـــم از ظالمـــان چنديـن كشيـــدم
٭٭٭
خــــداونــدا مـن آن ديـوانـــه بــــودم
بــه زيــر ظلـــم ظالمهــــا ســــتــودم
خــــداونــدا نظــر كـُن، بــر چـه حالـــم
بــه زيــر زجــر آن ظلمــي كـه بــــودم
٭٭٭
بشــر با امـــر حقّـــت انـتـظار اســـت
بــراي آخـــرت ايــن يـك قــرار اســـت
بــه رأي امــــر حـق جـانـــا عمــل كُـن
خـدا بــر امـــر سختــش كردگار اســـت
٭٭٭
تــــوانا شـــود هــر كــه دانـــا شـــود
بــه هـــر علـــم و دانـــش مهيـــا شـــود
هــر آنكــس بـه دانشـــوري پـي بـِــبُرد
بــه هـــر كار سختـــي تــــوانا شـــود
٭٭٭
تــــوانا بـــود هــر كـه دانــــا بـــود
دو چــشمــش بـه دانــش كه بيــنا بـــود
هــر آن زنـــده دل، دانــش آمــوز شـــد
همــه كـار آن رو بــه معـــنا بــــود
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا