🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 188

(ثبت: 245754) اسفند 7, 1400 

 

خـــداونـدي كــه دانـــش آفريــده اسـت
بـه مثل بـرق در دنيـــا كشيـــده اسـت
بشـــر كــي مــي تـوان آن را بِـــبيند
كجــا فكــر بشـــر بــر آن رسيـــده اسـت
٭٭٭
صد مسلمان ديده ام من، ظلمشان شد وافري
نامشان بودي مسلمان، فطرتاً چون كافري
كافري در ملك حق گر صلح و آرامش نمود
كافري را كي خداي ما بدادش كيفـري
٭٭٭
اين راه خـطا كاري بر مـا كه معيّن نيست
آن راه شب ما نيست بر ما كه مسلّم نيست
هرگه به جهان رفتـم بر سـود خـودم ديــدم
ديـدم ره دنيا بود ، عقبي كه مجسّم نيست
٭٭٭
حق تو را اول به راه حق، هدايت مي نمود
كج روي ثابت شود اول كه اين راه تو بود
حق هدايت گر بُوَد بر جمله ي مخلوق خود
حق شناسي را زِ اول چون دري بر تو گشود
٭٭٭
من بـبينم كه در اين مُـلك جهان آزرده ام
اين نـبينم كـه در اين دامگه اش افتـاده ام
من كه چون صيدم و پَر بسته در اين دام جهان
كـي توانـم كه بگويــم كه منـم صياده ام
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا