🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 194

(ثبت: 245916) اسفند 13, 1400 

 

اول سلام من به شـما جمع مؤمن است
رسم سلام فايـده ملك و ميهـن است
ياران سلام بـر هـمه مـا سلامتـي است
هـركس سلام مي كند از فتنه ايمن است
٭٭٭
اول سلام بـر همـه مـردان حق پرست
اين هديه ام بر اين همه مردان مؤمن است
لعنت بر آنكه حق نپرستيد و حق نگفت
رحمت بر آنكه كار دغلكارها شكست
٭٭٭
بارالهــا ملتي را گر تـوان رســوا كنــم
محتوي ديـن حـق را مي توان پيـدا كنــم
اين مسلمانان دنيايــي بـر افروزنــد جنگ
جنگ با كار خطاكاري تـوان بيجـا كنــم
٭٭٭
مـا بـي خبر از ملت دانــا كــه نـبوديـــم
هـر نـكتـه مهمـي كه بـگفتنــد نـموديـــم
مـا تـجربـه داريــم از آن مـلــت دانــا
زآن تجربه بـر ملت خــود شـعر سروديــم
٭٭٭
مـا سنجش آن ملــت پيـشين كه نموديــم
بي خود كه نگفتيم كه سنجش بـنموديــم
هـر نكته كه از سنجـش آنهـا بـشنيديــم
سنجش بنموديم و به راهـش بـستوديــم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا