🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 200

(ثبت: 246076) اسفند 20, 1400 

 

خــداونــدا تـو بـر مُـلـكـــت اميـــري
تــو هــر افتــاده اي را دسـتـگيـــري
چـه كـم گــردد زِ لطفــت گر بســازي
رهــا از ظلـــم خلقـــت يك اسيــــري
٭٭٭
من در ره دنيــا چو گُل و غنچه شكفتــم
ياران اثر زنـدگي ام ديـدم و گفتـــم
دوران اجل بود كه من آمـدم اينجـــا
از چنگ اجل كـي بتوانـم به در افتـــم
٭٭٭
يارب اثر قـدرت تـو ديـدم و گفتـــم
پنـد علمــا هـر چـه بگفتنــد شِـنُفتـــم
يارب عجب اينجاست، كه من در ره توحيد
سخت است كه در چاه فنا، بي جهت افتــم
٭٭٭
چراغـي را كه يـزدان روشنــش كــرد
كسـي نتـوان كه آن را خاموشــش كــرد
هــر آن فـردي بـه يـزدان كينـه وَرزد
تـوان يــزدان بر آرَد از سـرش گــرد
٭٭٭
چـراغــي را كــه يــزدان بـر فــروزد
كس اَر فوتـش كنـد، خــود هم بسـوزد
هـر آنكـس با چـراغ حــق بـســـازد
لبـاس عاقبــت بــر خــود بــدوزد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. علی معصومی

    اسفند 20, 1400

    🌿🌺🌿🌺🌿🌺
    سلام و درود

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اسفند 23, 1400

      سلام و درود استاد معصومی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا