🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 212

(ثبت: 246676) فروردین 13, 1401 

 

در دايـره دنيــا هـر قدر كـه گرديـــدم
علـم وادب و دانـش تا ديـدم و بـرچيـــدم
علم و ادب و دانـش در خلق جهان كم بود
حرفـش به زبان خلق مي بود كه بشنيـــدم
٭٭٭
در خلق همين دنيــا اين مردم و سنجـيــدم
آن عدل خدايــي را در خلق نـمي ديــدم
آن عدل خداونـدي در جملـه زبانهــا بود
حرف فقط و تنهـا بشنيــدم و رنجيــدم
٭٭٭
بـه هـر فـردي كه من خـدمت نـــمودم
غـلط كــرد آن و مـن آزاده بـــودم
خـدايـــا خـيـــر خـدمتـــگر هـمين بود
الـهــي پـيش از اين من مُـــرده بـــودم
٭٭٭
بـه زجــر كس پــي خـدمــت رسيـــدم
خـيـانــت كــرد تـا از آن بـُريـــدم
ثـواب خـدمـتـــم يــارب هـمـيــن است
خـيـا نـــت آن كنــد من هــم بــبـيـنـــم
٭٭٭
مواظــب بــاش حــرف بــد نــجـويــي
ره غيـبـت اگــر بـاشــد نـپـويـــي
فراوان حـرفـهـا هـســت و دروغ است
دروغ و تـهـمـت و غـيـبت نـگـويـــي
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. فریبا نوری

    فروردین 13, 1401

    رنجش از مردمی که علم و ادب و عدل و دینشان تنها بر زبان است و به گاه عمل قدرناشناسند و خیانتکار.

    و توصیه به نگاهداری زبان از ردوغ و غیبت و تهمت

    🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
    یادشان زنده و گرامی
    🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 15, 1401

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا