🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 215

(ثبت: 246751) فروردین 16, 1401 

 

گر عمر من و چرخ كهن سرنگون شــود
كي بينم آن خداي كه بر من عيـان شــود
گر من عمل به امـر خدايــم نـمي كنـــم
كي لطف آن خدا به سرم سايبـان شــود
٭٭٭
گر عمر من زِ چرخ زمان واژگون شــود
كي آن خداي من، به من آن هم عيان شـود
چرخ زمان به گردش خـود مي كنـد قيـام
تا پيكـرم زِ دور زمـان ناتـوان شــود
٭٭٭
خـدايــا آدم از خـود گـر خـبــر شـــد
زِ كـار خـود سَـريهايــش به در شـــد
هـر آن كـار نـكويـــي را تــو گفتـــي
بـه راه آن يـقـيـنـــاً راهبــر شـــد
٭٭٭
يارب چه بازي است در اين چرخ روزگار
برهيچ كس نگشته به يك طرز و يك مدار
هر كس به هر طريقي بر اين چرخ پي بِـبُرد
ديد عاقبت كه بـر همـه گرديـده ناگـوار
٭٭٭
جســم بشــر را كــه خـــدا ساختــش
بـار دگــر نيــــك به پــرداخـتـــش
چـون كـه اطاعت كنــد از امـــر حـق
چــون عَـلم ، عِلـــم بر افــراختـــش
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نقدها
  1. مجتبی حشمت

    فروردین 16, 1401

    درود بر شما
    طبق معمول زبان شعر شما بسیار زیباست.
    به کار بردن ضمایر «این»و «آن» قبل از اسامی خاص توصیه نمی شود.
    «آن خدا»
    هرچند که ممکن است این ضمیر برای بزرگی و احترام بکار رفته باشد.
    موفق و پیروز باشید

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 19, 1401

      سلام و درود استاد گرانقدر
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      سعی شده اصل شعر شاعر حفظ گردد
      خداوند شاعر را رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 19, 1401

      سلام و درود استاد گرانقدر
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      سعی شده اصل شعر شاعر حفظ گردد
      خداوند شاعر را رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

نظرها
  1. فریبا نوری

    فروردین 16, 1401

    يارب چه بازي است در اين چرخ روزگار
    برهيچ كس نگشته به يك طرز و يك مدار
    هر كس به هر طريقی بر اين چرخ پي بِـبُرد
    ديد عاقبت كه بـر همـه گرديـده ناگـوار

    🌺 درود🌸

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 19, 1401

      سلام و درود استاد بانوی گرانقدر
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا