🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 219

(ثبت: 246829) فروردین 20, 1401 

 

من از روز ازل ياران ، به راه اين جهان بودم
هرآن راهي كه پيمودم نديدم از جهان سودم
تمام روز و شب جانا تلاش و كوششم اين بود
براي دانش آموزان ، درِ دانش كه بگشودم
٭٭٭
كـي آفتاب جسم خـدا سـر زنـد زِ شـرق
آندم كه جسم همه سوزد، زِ زجــر بــرق
فــردي نــشد كه جســم خـدا را بــبيندش
تا در مــدار هستي و علمــش نگشته غـرق
٭٭٭
بشـر با علم رحماني ، بـپويـد راه ايمان را
ولي با حرص نفساني ، بپويد راه شيطان را
بشر كي ديد شيطان را به جسم واضح و پيدا
هوسهاي بشر باشد كند هر كار شيطان را
٭٭٭
بيـا دانـا دلا بشنـــو حديث علم رحماني
تو كه دانا دلي داري، يقين در راه سبحاني
اگر دانا دلي داري ، چرا شيطان نگه داري
رها كُن شيطنت از خود ، برو در راه يزداني
٭٭٭
زن و فرزند و اولادت ، اگر در راه شيطانند
مدام از هرزه گوييشان نمي رنجند و خندانند
هدايت گر نكردي شان تو هم مثل همانهايي
هزاران مردم خود سر، اسير چنگ شيطانند
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    فروردین 20, 1401

    🌹💐🌹💐🌹💐🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 21, 1401

      سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید الهی آمین
      @};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا