🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 220

(ثبت: 246861) فروردین 21, 1401 

 

جانـا بيــا به نظم و نظام جهـان بكوش
زآن نظم و زآن نظام ، لباس هنـر بـپوش
نظـم و نظام باعث آسـودگــي بُــوَد
آسـودگــي خـلق به تـو مي زند سروش
٭٭٭
از نظم و از نظام ، بشــرگـر شـــود خـبــر
آسـايــش جهــان برسـد بـر همه ثــمر
بي نظم و بي نظام،جهان در ملامت است
با نظـم و با نظام ، بشــر را بُـوَد ظفــر
٭٭٭
خــداي لم يزلــي را نـمي توان ديــدن
وليك نام نكويــش تــوان كـه بــشنيـدن
هر آنچه را كه خـدا خواهد از براي بشــر
بشــر قبول توان كرد ، به غيـر رنجيـــدن
٭٭٭
دنيــاي دنـي صد خطـر آورده به رندان
بـر مــرد نكوكار يقينــاً شـده زندان
فــرياد كه از شش جهتش راه مــرا بست
از حيله و تزوير و دغل، جور و جفا كينه دوران
٭٭٭
اي آنكه به تـو داده خــدا قدرت جانــي
آن قدرت حق بـنگر و اســرار نهانــي
گر فعل تــو از قدرت حــق پُــر اثر آمــد
آن فعل تــو جوينــد همين خلق جهانــي
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. فریبا نوری

    فروردین 21, 1401

    جانـا بيــا به نظم و نظام جهـان بكوش
    زآن نظم و زآن نظام ، لباس هنـر بـپوش

    درود 🌸🌸🌸

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 25, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما استاد بانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خدایش رحمت کند ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا