🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 225

(ثبت: 247057) فروردین 27, 1401 

 

هـدايــت گريــهاي حــق را نگـــر
هدايـــت كنـــد آدم از يـــكديـــگر
هدايـــت كنـــد آن بــه ترتيـــب خاص
بـه هـر خاص و عـامــي ، نيــكو سِيـــَر
٭٭٭
دانشكده ازعلم خودكي مي رسد بر علم حق
از دانـش دانشكده آن علم حق برده سبق
هر دانش از هر آدمي بر علم حق نتوان رسد
آن دانش علم خدا افزون بُـوَد از صد طبق
٭٭٭
مـي كوش به هـر كار نـكو هـر چه توانــي
فانــي شـودت كار بـد و غيــر معانـــي
گـر خيـر بسي خلق بجويــي تو زِ كارت
بسيــار بجوينـــد زِ كار تــو نشــانـــي
٭٭٭
آن قدرت حق نيك بُـوَد هـر چه بدانــي
كـز قدرت حـق ره بِـبَري سوي معانـــي
گـر فعل تـو تطبيـق شــود با اثـراتــش
اســرار الهــي به تـو باشـد به نهانـــي
٭٭٭
گــفـتــــم جـهــــان آرا تــــويــــي
بـر هـــر بـشــــر يــــارا تــــويــــي
فــرمـانــــده و فـــرمان بـه هــــر
اســـكنـــــدر و دارا تــــويــــي
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. سارا رحیمی

    فروردین 27, 1401

    درودها بر شما بزرگوار
    بسیار عالی قلم استاد
    روحش قرین رحمت الهی
    🌺🌺🌺

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 28, 1401

      سلام و درود بانو رحیمی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا