🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 226

(ثبت: 247077) فروردین 28, 1401 

 

مـــن مـا لــــك مُـــلـك خــــودم
كــي مـا لــــك مُـــلـك تــــو ام
ايــن مُـــلك مــن هــم دســت تـوست
مـن بـنــده فـرمـانــده حــكم تــــو ام
٭٭٭
كي آدم بي درك و فكر بتوان خودآرايي كند
در هر طريق و طرز خود، حتماً خطاكاري كند
يارب تو دانايي به هر طرز و طريق معرفت
آدم ندارد معرفت تا با تو همكاري كند
٭٭٭
به گنـج معـرفت هــر چه راه پـيـمودم
بـديــدم آنكه زِ ســود جهـــان جــدا بودم
به راه معــرفت حـق كه سـود دنيــا نيست
ولــي زِ معــرفت حـق به ســودم افـزودم
٭٭٭
يارب مــرا بـراي چـه كار آفريــده اي
وانــگه لقاء چهــره ات از من بـريــده اي
كوته نظر نِـي ام كه نخواهـم بِــبينمت
خواهـم بــبينمت چـو طلوع سپيـــده اي
٭٭٭
هـر بنـده نيكوتـر بُـوَد، نيكي بياور بر سرش
بر دست بدكارش مَده، مگذار دست كافرش
يارب تويي فريادرس ، كافر به ما ظلم آورد
هر بنده اي صالح بُود خود باش هرجا رهبرش
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. سارا رحیمی

    فروردین 28, 1401

    درودبر شما
    قلم استاد همیشه ناب است وستودنی
    خدایش رحمت کند
    🌸🌸🌸🌸

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 29, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خدایش رحمت کند ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا