🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 229

(ثبت: 247157) فروردین 31, 1401 

 

پايمال گمرهـان شد، فردي كه خودسر آمـد
از خودسري خود بود، همــراه گمــره آمـد
هـر فـرد معرفت جو، در راه معرفـت رفت
بـر مـردمان زمانــش بر جملـه رهبــر آمـد
٭٭٭
گفتـار علـم و دانـش از من به ظاهر آمـد
در محــور هدايـت عقلــم هنــرور آمـد
بيهـوده من نگفتـم ، گفتار من بسنجيــد
در راه علم و دانـش مرغوب و خوشتـر آمـد
٭٭٭
بيچـاره تريـن مردم دنيــا كه من هستـــم
از عقل سليــمــم كمـر جهل شكستــم
عمرم كه به مصرف شده بر صبر و قناعت
يك ذره از اين سود جهـان نامـده دستـــم
٭٭٭
چون كمتري سود جهــان آمــده دستــم
از كمتري سود جهــان بي گنــه هستـــم
مغرور شـود آدم از اين ســود جهانــي
مغرور نگشتـم ، زِ قناعت غنـي هستـــم
٭٭٭
از ترس آن خــداي ميــآســـود آدمــي
بـر فـرق آدمــي بــزنـد خاك عـالـمـــي
يارب هرآنكسي كه زِ ترست دلش بسوخت
از آب رحمتت تـو بداديــش يك نَـمــي
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. سارا رحیمی

    فروردین 31, 1401

    درود بر شما بزرگوار
    خدایش رحمت کند استاد را
    مانا باشید🌺🌺🌺

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 1, 1401

      سلام و درود بانو رحیمی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا