🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 239

(ثبت: 247383) اردیبهشت 10, 1401 

 

خداي ما از آن اول جهان را كرد ايجادش
ولي آدم نبود آن روز خدا بنهاد بنيادش
بني آدم كجا بودند ، كه بر ياد خدا باشند
خدا با قدرت تنها ، جهان را پاك بنهادش
٭٭٭
خداي ما كه از اول جهان را بوده استادش
به ياد بندگان مي بود و خود بنمود آبادش
الا اي بنده ي مؤمن خدايت را مَبـر از ياد
كه هركس ياد آن نَبوَد خودش را دادبربادش
٭٭٭
هرآن فردي كه در كارش خدا را بود بر يادش
خدا از كار زشت و بد وِرا بنمود آگاهش
برادر جان زِ من بشنو تو بر ياد خدا مي باش
كه بر ياد خدا بودن ضرر نَبـوَد پَـر كاهش
٭٭٭
خدا اول كه دنيا را زِ‌ حكمت كرد آبادش
كجا بود آدم اول كه باشد از خدا يادش
ملائكها اگر بودند زِ آدم بي خبر بودند
خدا از خلقت آدم ملائك را خبر دادش
٭٭٭
به دنيا آدمي دادي اگر مرگش بُوَد يادش
به هر طرزي بُود دنيا همان را بيند آبادش
بني آدم دراين دنيا اگر خوش بود گر ناخوش
نبود اين گردش دنيا ابد بر ميل دلخواهش
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا