🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 248

(ثبت: 247591) اردیبهشت 19, 1401 

 

آدم اگـر به سـوي خـدا آرزو كـند
آنـجا طـواف كعبه حـق، بي وضـو كند
اين كعبه حجاز، زِ سنگ است و چوب و گِل
صـدق است آدمي به خـدا روبرو كنـد
٭٭٭
نيّـت اگر به غير خـدا شد نمي شود
بُخـل و حَـسد زِ آدميان ديـده مي شـود
نيّت مكـن به غير خـدا تا بجواي اش
نيـت از آن بُـوَد زِ دلـت ديده مي شود
٭٭٭
نام شجره طيبه گفتي صحبت خلّاق ماست
اصل شجره طيبه، نيكي اخلاق ماست
جان برادر بيا صـحبت حق گوش كن
صحبت غير از خدا، صد ره باتلاق ماست
٭٭٭
هر كس نظاره اش پي آن زُلف دو تا شد
يكجا سر زلفش به همان زلف فدا شد
هر كس كه نشد قابل بر سايه زلفـش
در دهر دني ماند و در اين خاك فنا شد
٭٭٭
هركس نظرش را به همان زلف دو تا بست
در رفتن بر سايه زلفش به شتاب است
جانا تو به اين دهر دني از چه بخوابي
بر سايه زلفش به يقين خواب ثواب است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا