🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 259

(ثبت: 247861) اردیبهشت 31, 1401 

 

هر دل دانا كه شد ، آيينه دار حرف دوست
در همان آيينه مي بيند كه حرف آن نكوست
گوييـا شب زنده داري در دل بيدار ما
مي شود آيينه گردان از براي حرف دوست
٭٭٭
در همه اشياء عالَم مي بُـوَد آثار دوست
در دل اين اسرار پنهاني هم زِ اسرار اوست
هر كه الهام الهي را زِ دل بشناسدش
مي شناسد اين اثر مي باشد از اسرار دوست
٭٭٭
هزاران حيله آوردم ، زِ من در بر نمي گيرد
زِ علم و راستي خود ، كو ياور نمي گيرد
خداوندا چه سازم ، چه اميد است من دارم
چرا باران لطفت بر من مضطر نمي گيرد
٭٭٭
در دايـره دنيــا هـر قدر كـه گرديـــدم
گُل از ادب و علمش بسيار كه من چيدم
در دايـره دنيــا علم است و ادب بسيـار
راه ادب و علمش بسيـار كه بگزيدم
٭٭٭
پايه دايـره دنيـا كه نيامـد به بـرم
ظلم از آن دايره بسيـار بـيامد به سـرم
پايه اين كه به دستـم نَـبُد از روز ازل
كي توان جان به سلامت زِ مدارش به بـرم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. درودها جناب دهنوی

    روح شاعر عالی قدر قرین الطاف حضرت دوست
    🌷🌷🌷

    • سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا