🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 262

(ثبت: 247936) خرداد 3, 1401 

 

در مُلك حق شناسي خلقي كه راه پويند
بايد به راه پويند ، تا راه حق بجويند
آن راه حق پرستي كـي باشدش نهايت
هركس كه هرقدر رفت تا حد رفته گويند
٭٭٭
در راه حق پرستي آنها كه راه پويند
از ابتـدا بگويند و آن انتهـا نـجويند
آن راه حق پرستي بي مرز و انتهاي است
هر قدر از آنكه رفتند اسرار آن بگويند
٭٭٭
صد ها هنر آموز كه در مُلك من هستند
با فتح و ظفر باشن و بينا به من هستند
با فيض من از دانش اصلي بِـبرند سود
جوياي تمدن به همين مُـلك من هستند
٭٭٭
گر آدمي به ارزش خود پي نبرده است
خاكش كنيد ، زنده نباشد ، چو مُرده است
ارزش هر آدمي به هنرمندي است و علم
بي علم كي شناخت ضررها كه برده است
٭٭٭
معيـار علم در همه يكسان نمي شود
بي علم ، آدمي فقط انسان نمي شود
هر كس كه بر وظيفه ي خود آشنا بُـوَد
انسان كامل است ، پشيمان نمي شود
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    خرداد 3, 1401

    روحشون شاد و قرین رحمت الهی🌺

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. سارا رحیمی

    خرداد 3, 1401

    درودتان بزرگوار
    چون همه اشعار استاد عالیست
    خدا وند رحمت کند ایشان را
    سلامت باشید
    🌺🌺🌺

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا