🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 264

(ثبت: 248004) خرداد 5, 1401 

 

دريچه اي زِ امرخود، خدا براي ما گشود
وگرنه روزگار ما به جنگ و جهل و كينه بود
بيـا برادرا ببين ، دريچه از خدا كجاست
دريچه ي خدا بُوَد نماز و طاعت و سجود
٭٭٭
بيا طريق حق بجو، طريق حق درستي است
طريقه درستي است كه حق براي خلق بست
طريقه درستي است ، صلاح كار ما بُـوَد
كه غير از آن طريق حق براي ما بُود شكست
٭٭٭
ياران كه به دنياي دنـي راه نَـوَرديد
بيهوده به اين دهـر دني هـرزه بگرديد
بايد كه بر آن راه زِ عقبـيِ تو پرسند
بر گو كه به عقبيِ خودت كار چه كرديد
٭٭٭
بـر ره عقبـيِ خودت سـستي و سردي
ليكن تو به دنيـاي خودت فاتح مردي
باري تو نداني كه زِ عقبيِ تو پرسند
تا شرح دهـي در ره دنيـا چه بِـكردي
٭٭٭
يارب از اين كمندت هر گه كه من بِـرَستم
آنگه نباشـم آدم ، ماننـد ديـو مستـم
من بنـده تو هستم ، در راه بندگي ات
كي طوق بندگي را از گردنـم شكستم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. سارا رحیمی

    خرداد 5, 1401

    درود بر شما بزرگوار
    روح استاد شاد🌺🌺

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. سیاوش آزاد

    خرداد 5, 1401

    سلام روح استاد شاد

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا