🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 276

(ثبت: 248426) خرداد 20, 1401 

 

بر جرم و خطاي من افزون نـكند دردم
فريـاد بـر آوردم آيا چه خطا كردم
صد بار اگر دردم افزونتـر از اين مي شد
من چاره كجايم بود ، آيا چه توان كردم
٭٭٭
آنها كه با ريـا اند در راه حق به خوابند
از هـر ريـا كاري پا بست بر عذابند
راه غلط همين است ، شيطان صفت هم آنها
بيچاره ها نـدانند از كيست ، انتخابند
٭٭٭
از قهـر خدايت ، حسن امروز حذر كُن
آن وسوسه شيطاني ات، از دل تو به در كن
صد جا كه خدا گفت، مرو جانب شيطان
بر جانب حق، سوي بهشت اش تو سفر كن
٭٭٭
هر كس به ره دين خداونـد مبين است
از فيض خداوند بهشتش به يقين است
بـر دين خداونـد تعالـي بگراييـد
بر گردن ما طُرفه طلسمـش ره دين است
٭٭٭
جانا سخني گفتمـت آخر كه همين است
مرگت كه رسد جاي تو در زير زمين است
گر دين خـدا را تو مقدم نـشمردي
آن قهر خدايت به تو صد جا به كمين است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا