🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 284

(ثبت: 248565) خرداد 28, 1401 

 

پـسـرها گوش بـر الهـام كردنـد
كـه كار نيـك خاص و عـام كردنـد
هـواي نفـس خـود كردن لگـد كوب
كه خـود را در جهـان خوشنام كردنـد
٭٭٭
جـوانهـايـي كه نفـس آرام كردنـد
مدامـاً گـوش بـر الهـام كردنـد
زِ الهـام خـداونـد تعالـي
به هـر پيـر و جـوان پيغـام كردنـد
٭٭٭
نـكو كاران كه ترك كـام كردنـد
فـضـاي دل پُـر از الهـام كردنـد
بـه اميـد مِـي طاهـر كه بودنـد
مِـي طاهـر به صـد جـام كردنـد
٭٭٭
تـبهكـاران كه كار خـام كردنـد
فتـوح صبـح خـود را شـام كردنـد
هـواي نفـس خـود را پـرورانـدنـد
كـه خـود را در جهـان بـد نام كردنـد
٭٭٭
خطاكـاري كه در ايّـام كردنـد
فقط خود را زِ بـد ، بـد نام كردنـد
سـتمكـاري به هـر فـردي نـمودنـد
طلـب از بهـر خـود ، دشنـام كردنـد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا