🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 298

(ثبت: 248977) تیر 11, 1401 

 

در محضر دنياي دنـي هر چه خطا شد
اول اثراتـش همه از جانـب مـا شد
اين خلق خدا هر چه خطا مي كنن امروز
تقصير خدا نيست ، خطا گير خدا شد
٭٭٭
هركس به مجلسي رَوَد و خوش خرام شد
اول وظيفه اش به رفيقـان سلام شد
هر روز و هر شبي به هر آنكس كه مي رسد
لازم سلام بر همه هر صبح و شام شد
٭٭٭
هر فرد اگر شراب حرامـش به كام شد
از آن شراب عـقل سليمـش لگام شد
انگـور بهتريـن خوراك بشـر بُـوَد
تا آن شراب شد به تماميـن حـرام شد
٭٭٭
نطق پيامبر(ص) است شراب اَر حرام شد
پيغمبـري كه بهتـر هر خاص و عام شد
ختم پيامبـران جهـان اين سخن بگفت
بهـر شراب آن سخن آخـر كلام شد
٭٭٭
هر ظلم و خطايي كه زِ هر بي سر و پا شد
صد ظلم و خطا كي به يكي درد دوا شد
مردم به چه نيّت به خطا معتقد هستند
هر كس كه خطا كرد كه مردود خدا شد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. مدینه ترکاشوند

    تیر 11, 1401

    سلام ودرود براستادم
    بسیارزیبا لذت بردم
    قلمتان همواره نویسا👏🍃🌹

    • سلام و درود بانوی گرانقدرسپاس از حضور پر مهرتان سربلند و پاینده باشیدخداوند شاعر حسن مصطفایی را رحمت فرماید ، الهی آمین🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا