🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 308

(ثبت: 249366) تیر 27, 1401 

 

فرياد من بلند است ، ياران به هم بسازيد
از بهـر خود سريها ديگر به هم نـتازيد
اسـرار معرفت كه رفت از ميان مردم
غش و دغل بيامـد از بس كه حُقه بازيد
٭٭٭
اي دوست مـرا گـر طلبيدي به كنارد
من سـر نتوانـم به در آورد زِ كارد
دورم مكُن از خود كه دگرباره پس ازمرگ
گـر باد غبـارم بـتوان در بـرت آرَد
٭٭٭
اي دوست تفقـد اگرت هست به يارد
بگذار كه نقش تو به چشمش بگذارد
گر نقش تو بر لوح بصر ديد غمش نيست
ديگر به چه جرأت بِـبرد شكوه به يارد
٭٭٭
گر زنده دل هستي ، بـطلب لطف خدايد
آن لطف كه بر زنده دلان نيمه شب آيد
بر تخت سليمان بزنـي تكيه زِ حشمـت
لطفش كه شود شامل اين طبع رسايد
٭٭٭
آدم به ره دين ، زِ خدا هر چه بخواهـد
بايد زِ تجمّل به جهان هر چه بكاهـد
اين نكته بعيد است ، زِ آسايش دنيـا
آن حُسن قيامت ، زِ خداونـد بخواهـد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    تیر 27, 1401

    درود بر شما
    زیبا و پند آموز سروده اید
    روح شاعر شاد و یادشان گرامی باد
    🙏🌹🌹🌹

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و استاد بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. عظیمه ایرانپور

    تیر 28, 1401

    روحشون شاد💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا