🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 318

(ثبت: 249615) مرداد 7, 1401 

 

خداونـدا تـو مـعيارت ، چه رنگ است
كه هـر آهـو، شكار هـر پلنگ است
هـر آن فردي كه كارش با خـدا شد
به هـر جا رو كنـد، پايش به سنگ است
٭٭٭
رفيقـان من دلـم از غصـه تنگ است
چـرا دنيـا به من دايـم به جنگ است
نظام و نظـم دنيـا را ، خـدا بست
كه هر گرگي به آهـو، تيز چنگ است
٭٭٭
به بـاد نـخوت مردم مَـزن دست
كه نخوت خود به خود بهرت گزند است
بِـران دستـت به كار صاف و پاكي
زِ كار پاكي ات ، نامـت بلند است
٭٭٭
آسايشي زِ دنيـا بر ما مگر حرام است
كزجوروجهل مردم زجري به ما مدام است
هـر كس نكـو بـفهمد ، آسايشـي ندارد
از كينه نـفهمان ، روزش به مثل شام است
٭٭٭
هنـر مرد هنرمنـد ، به ديد بصـر است
آنكه با ديد بصر نيست، خاكش به سر است
هنر از قامت دل سوختگان سـر بزنـد
هر دلي سوخته بينم ، هنرش بيشتر است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مرداد 7, 1401

    سلام و درود

    خداونـدا تـو مـعيارت ، چه رنگ است
    كه هـر آهـو، شكار هـر پلنگ است
    هـر آن فردي كه كارش با خـدا شد
    به هـر جا رو كنـد، پايش به سنگ است

    این یکی از آثار فاخر پدر گرانقدر شماست

    جانش قرین رحمت الهی باد

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. صفا یغمایی

    مرداد 7, 1401

    سلام
    متفاوت با بقیه‌ی آثار
    بسیارزیبا ودلنشین
    روحشان درآرامش ابدی
    💐💐💐

    • سلام و درود استاد گرانقدر
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا