🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 33

(ثبت: 238262) فروردین 31, 1400 

 

ما پيـرو احكام خداييـم و كليمش
قانع شده برصحبت گفتار و نعيمش
درويش قناعت كند از هر چه دهندش
پايش نتوان رد كند از حدّ گليمش
٭٭٭
ما پيـرو فرمان خداييـم و نعيمش
جوياي بهشتيـم و دَم صبح نسيمش
ما آن شجـر طيبـه باغ جهانيـم
هركس كه به ما آب دهد ميوه دهيمش
٭٭٭
آن دُر درياي حق ، شامل ما ها بُـوَد
قابـل آن نيستيم ، آن دُر و تنـها بُـود
بارش باران لطف دور سر ما بريخت
واي كه نشناختيم، اين عجب ازما بُـود
٭٭٭
در كوه و دشت و صحرا بر ياد آن بگردم
تا آن غزال رعنا درمان دهد به دردم
با ياد آن دويدم ، تـا نـيتم چنين شـد
باد اَر توان به پا شد بر پاي دوست گردم
٭٭٭
در كوه و در بيابـان بر ياد آن بگردم
آنجا ز جاي پايش صد جا نشانه كردم
باشوق آن دويدم ،ديدم كه اينچنين شد
باد ار توان به پا شد ، بر پاي يار گردم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. مدینه ترکاشوند

    فروردین 31, 1400

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 1, 1400

      سلام و درود بانو
      لطف دارید
      شادکام باشید
      🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا