🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 330

(ثبت: 249953) مرداد 19, 1401 

 

خداونـدا اگـر بيهـوده گفتـم
هميـن راز نـهانت را شكفتـم
ندانستـم كه اين راز تو مخفي است
به خـلقت واضحاً آن را بگفتـم
٭٭٭
گـذاري ، بـر تبهكـاران تـو پوشـش
دهي نانـش ، بدون فكر و كوشـش
به عمرش نـان تـو خـورد و نفهميـد
نـدادي بـار سنگينـي به دوشـش
٭٭٭
وفـا نايـد از اين دنيـاي فانـي
به حق گويـان نـدارد مهربانـي
نشايـد حرف حق را ثابتـش كـرد
به دنيـا حرف حق باشـد نـهانـي
٭٭٭
به حكم مردم خود خواه ، اگر نظر داري
نـشايدت كه به حكم خدا ، كني ياري
اگر تو حكم خدا را ، درست فهميدي
به طبق حكم خدا ، حكم كن زِ هوشياري
٭٭٭
بي دين ، زِ يك كتاب چه داني زِ يوم الدين
قـرآن فـزون بُـوَد، زِ كتابات اين زمين
قـرآن بيامده است ، كه باشد كتاب من
من مالكم به مُلك زمين و به يوم الدين
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا