🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 332

(ثبت: 250022) مرداد 21, 1401 

 

يا رب ترحمي كن لطف تو بس عظيم است
راهت به هرطرف هست اطراف آن نعيم است
علمـم اگر همين است چشمـم به راه باشد
چشمم هميشه در عمر در راهت اي كريم است
٭٭٭
چون خدا امرش از آن اول به آدم گفته است
يا كه بر پيغمبران ديگري هم گفته است
ليك امرش را اگر هابيل آن رفتار كرد
پس چرا قابيل آن گفتار حق نشنفته است
٭٭٭
امر و نهي اش را خدا بر ما نمايان كرده است
هر كه امرش نشنود راه خود آسان كرده است
امر حق را هر كه نشناسد و رفتارش نكرد
سود اين مال جهان بر خود فراوان كرده است
٭٭٭
آن خداوندي كه بر ما امر واجب كرده است
اجر و مزد هر كسي را ثابت اجرا كرده است
امرو نهي اش را در اين دنيا نمي آرد به كار
زجر و قهرش را در آن عقبي نمايان كرده است
٭٭٭
هميشه آدميزاد، در جاده نـفهمي است
هر گه كه آن بفهمد در كار تلخ و سختي است
آدم كجـا بفهمد ، كار نكـو كدام است
گر نيكتر بفهمد مشغول كار فانـي است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 21, 1401

    در پناه عشق خدا پاینده باشید
    روح شاعر قرین رحمت پروردگار باد
    آمین.
    🌹🌹🌹🌹🌿

    • حسن مصطفایی دهنوی

      مرداد 23, 1401

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضورتان
      در پناه خدا
      🌷🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا