🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 334

(ثبت: 250088) مرداد 23, 1401 

 

يار دانا دل كه با علمش به ما در گفتگوست
هرچه آن گويد بگويم ، گفتنم از حرف اوست
طوطي طبعـم در آييـنه حرفش بديـد
طوطي طبعم بـبيند من بگويم حرف دوست
٭٭٭
هر نوجوان به عشق گُل نيك مايل است
كآن عشق گل ز كودكيش مانده در دل است
ما تا به كي به عشق گلي آرزو كنيـم
لطف خدا بر همه ما صبر و تحمل است
٭٭٭
هر نوجوان به وقت جواني چنان گل است
آن چهچه زدن به شوق گلي همچو بلبل است
فريـاد از آنكـه فرصت خود را نداندش
چون پيـر مي شود ز چنين كار مشكل است
٭٭٭
راه فرمان خدا از بهر ماهـا خوش صفاست
امر و نهي حق به كار ما فقط مخصوص ماست
ترك فرمان خداوندت مَكُن گمراهي است
راه فرمان خداوندت برو خوش انتهاء است
٭٭٭
برادر كار اين مردم چرا تزوير و نيرنگ است
چرا بر كار نيكويان مداوم در پي جنگ است
چرا مردم زِ نيرنگ و تقلّب رد نـمي گردند
چرا كردار اين مردم به بدكاري هماهنگ است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. زهرا آهن

    مرداد 23, 1401

    درود بر شما
    روان استاد شاعر شاد
    بسیار زیباست🌺🌸

    • حسن مصطفایی دهنوی

      مرداد 25, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و استاد بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا