🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 335

(ثبت: 250117) مرداد 24, 1401 

 

اي برادر تا توانـي مزد دست خود بـجوي
آب در جوي رفته ديگر برنمي گردد به جوي
اي برادر مزد دست ديگران مال تو نيست
مزد دست خود طلب كُن در ره و رسمش بپوي
٭٭٭
سراسر كار دنيـا را نديدم راستـي در آن
ولـي از راستـي دنيـا ، براي ما كند عنوان
سراسر كار دنيـا را كه بر ما مستقل دارد
كه من در گردشش بينم همه جور و جفا بر آن
٭٭٭
افكار دانايان ببين كز كوي حق نايد برون
شاهد به كوي حق شدند در هر مكان و هر زمان
فرياد از آن نادانتران كز كوي حق بيرون شدند
خودشان به فرياد بلند گفتند فغان و الامان
٭٭٭
يا رب چه مي توان كرد از دست خلق وِلگرد
خلقت به هر كه بتوان ظلمي زِ دست خود كرد
يارب به پاس امرت، اين عمر من كه طي شد
نيكي به هر كه كردم آن در عوض كه بد كرد
٭٭٭
هر ناتوان به مردم ظلمي كجا توان كرد
هركس كه با توان شد ظلم خودش عيان كرد
فرياد از اين نفهمي اين پايگاه ظلم است
هركس كه اين نفهميد ظلمي به ديگران كرد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 24, 1401

    درود بر شما که این اشعارزیبا را به اشتراک می گذارید.زوح شاعر شاد و یادشان گرامی باد
    🙏🌹🌹🌹🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      مرداد 25, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و استاد بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. زهرا آهن

    مرداد 24, 1401

    روان شاعر در آرامش جاویدان

    بسیار زیبا و دلنشین🌹🌷🌺🌸

    • حسن مصطفایی دهنوی

      مرداد 25, 1401

      درود ها بانو
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا