🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 337

(ثبت: 250199) مرداد 26, 1401 

 

قرار است كار اين دنيا به ما سودي بپردازد
ولي كارش زِ دست ما همه سودي به در سازد
قرار كار اين دنيا اگر سودش فراوان است
به جاي سود خود بر ما در آخر گور مي سازد
٭٭٭
حكمت بنمودي ، نه اين دوختـه ام من
خودخواهي و جهل خودم افروخته ام من
بر من اگر آن فيض و عنايت نرساني
از جهل و غرور و خودخواهي ام سوخته ام من
٭٭٭
خدا فرمان حكم خود بدست يك نفر ننهاد
ولي آواز حكمش را در اين دنياي دون سرداد
حكومت در ره دنيا رهي پُر پيچ و خم دارد
كدامين حاكم دنيـا به حكم حق شـده استـاد
٭٭٭
خداونـدا تبهكاران چرا نـزد تو مرغوبنــد
براي ملتـي بد باشن و نـزد تـو مشهورنــد
خدايا هر كه امرت را به نيكويي عمل بنمود
به راه صلح مي باشد و بدكاران در آن سويند
٭٭٭
بر توانمندي دنياي دني، تكيه مكن دوست
ناتوانمندي از آن ، به زِ توانمندي اوست
نيك بنگر دوري دنيـا و توانگرهايش
ناتواننـد، تماماً به بَـرِ حكمت دوست
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. زهرا آهن

    مرداد 26, 1401

    درود بر شما

    چقدر زیبا بود و حکمت آموز

    این بیت را خیلی دوست داشتم

    نيك بنگر دوري دنيـا و توانگرهايش
    ناتواننـد، تماماً به بَـرِ حكمت دوست

    بسیار زیباست😍👏💐

    پایدار باشید بزرگوار🌹🌷🌺🌸

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 5, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و استاد بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 26, 1401

    درود بر شما
    بسیار زیبا ست.
    روح شاعر شاد و یادشان گرامی باد
    🌹🌹🌹🌹🌿

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 5, 1401

      درود ها استاد بانو
      لطف دارید
      پاینده باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا