🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 347

(ثبت: 250817) شهریور 15, 1401 

 

قله كوه اين جهان ،توشه آن بـِبَـستني است
توشه راه عاقبت ، كي به جهان نِشستني است
توشه از اين جهان پسر، در ره عاقبت به بـر
وَرنَه در عاقبت پسر، توشه آن نَبستني است
٭٭٭
از سر كوي اين جهان، توشه خود بِبُردني است
توشه راه عاقبت، كي به جهان سپردني است
بـهر جهان آخرت ، از اين جهان بِـبَـر پسر
توشه از عاقبت دگر بيهوده و نَبـُردني است
٭٭٭
از حزب دغلكاران، بسيار دلم تنگ است
هركس كه دغلكار است، با حيله و نيرنگ است
با ما كه غرض دارند، آن حزب دغلكاران
گويا كه نمي دانند هر كار دغل ننگ است
٭٭٭
هر كه راه خداوند جهانـي، پيش رفت
از همين مردم به جسمش صد هزاران نيش رفت
كار ما ها ثابت شود از فطرت هر گرگ و ميش
در دهان گرگ ، طعمه از هزاران ميش رفت
٭٭٭
آدمي كي مي تواند، راه حق را پيش رفت
ليك در راه شياطين مي تواند، بيـش رفت
هر كه در راه خداوند جهان ، پويـا شود
در ضـررها و خسارتهاي مال خويش رفت
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    شهریور 15, 1401

    سلام
    آدمي كي مي تواند، راه حق را پيش رفت
    ليك در راه شياطين مي تواند، بيـش رفت
    هر كه در راه خداوند جهان ، پويـا شود
    در ضـررها و خسارتهاي مال خويش رفت

    فرمود
    حُفَّتِ الجَنَّةُ بالمَكارِهِ، وحُفَّتِ النَّارُ بالشَّهَواتِ

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 16, 1401

      سلام و درود استاد گرانقدر
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا