🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 348

(ثبت: 250860) شهریور 16, 1401 

 

در كنگره دلها ،نام توچه نقشـي داشت
در كنگره هر دل ، نقش دگري بگذاشت
يارب چه تفضّل بود بر آدميـان كردي
اين مرحمت ولطفت يكدل به جهان نگذاشت
٭٭٭
با درك ما نشايد ،فكري دراين جهان كرد
ازبس كه پيچ وتاب است،نتوان يكي نشان كرد
كار خداي عالم، بي غِـش و بـي زيان است
بايـد به هـر طريقي ، يك كار بـي زيان كرد
٭٭٭
ساقـي بيـاور جام مِـي ، بيرونم از آزردگي
زآن مي فزونتركُن به من،اين رسم وراه زندگي
گر قابل مِي نيستم،عشقش چرا دادي به من
مسروري ام افزون نما،از شوق آن مِي خوردگي
٭٭٭
مِي صافي بده ساقي ،دماغم را زِ مِي تر كُن
جهان در وَرطه جهل است،به عقلم عنايت كن
خدا رزقم توميدادي،عنايت دِه به من روزي
مبادا جهل و خودكامي،بجاي عقلم افزون كن
٭٭٭
به پاي خرمن يزدان ،دلا بگذر زِ خود بينـي
كه تا از خـرمن يزدان ،توانـي خوشه برچيني
طراز خـرمن يـزدان ، نشايـد متهـم كردن
طراز خرمن يزدان،همين طرز است كه مي بيني
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 16, 1401

    درود بر شما
    باز هم خواننده ی سروده های شاعر شیرین سخن هستم
    روح شاعر شاد باد
    🌺🌺🌺🌺🙏

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 18, 1401

      سلام و درود استاد بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. سیاوش آزاد

    شهریور 16, 1401

    سلام

    در كنگره دلها ، نام تو چه نقشـي داشت
    در كنگره هر دل ، نقش ديگري بگذاشت

    نقش دگری اگر آورده شود وزن تصحیح می شود

    در كنگره دلها ، نام تو چه نقشـي داشت
    در كنگره هر دل ، نقش دگري بگذاشت

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 18, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد

      تشکر از لطف شما
      اصلاح شد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. طارق خراسانی

    شهریور 17, 1401

    سلام و درود

    زیباست
    و نظر استاد سیاوش عزیز صا/ب است

    جان پدر شاد

    در پناه خدا سلامت باشید 🌿👏👏👏🌿

    • سیاوش آزاد

      شهریور 17, 1401

      سلام سپاس از استاد خراسانی

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 18, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا