🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 350

(ثبت: 250937) شهریور 18, 1401 

 

صنعت صوت من از صنع خداوند من است
اينكه تدبير خداي است ، تفكّر زِ من است
بي جهت نيست كه دارد دهنم صوت و صدا
اين همان صنع خدا هست كه در اين دهن است
٭٭٭
آتش كجا افتادگي جويد، زِ هر خار و خسي
بايد تو خود اي يار من، فرياد يار خود رسي
بيجا مگو يار مني، ياري كه تو دادي به من
ياري تو ميخواهي زِ من، فكر خودت كُن بررسي
٭٭٭
وفا كردم جفا ديدم ، خداونـدا تو آگاهـي
زِ مردم كي وفا ديدم ، به قدر يك پَر كاهـي
خداونـدا به قدر من، كسي ديگر جفا كي ديد
وفا چون من كه بنمود است، به خلق تو كه اللهي
٭٭٭
جوانا هر نصيحت را گر از گوشَت رها كردي
رَوي در راه خودكامي، كه باشد راه ولگردي
نصيحت مي كنم برتو، رها منما تو ازگوشَت
كه نگذاري زِ خودكامي به روي درد خود دردي
٭٭٭
طراز مُلك يزدان را، نـمي شايد معيّن كرد
هرآنكس اين سخن گويد جهان از آن برآرَد گرد
طراز ملك دنيـا ، به حدي مي توان گـفتن
ولـي از ملك يزدان را ، نوشتن تا غم و تا درد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 18, 1401

    درود بر شاعر و شما که منشر می کنید
    روحشان شاد باد
    🌹🌹🌹🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 20, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و استاد بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا