🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 357

(ثبت: 251270) شهریور 25, 1401 

 

زن طوق محاري است ، كه برگردن مرد است
اسباب هزاران خطر و رنجش و درد است
هر مرد كه از زيور زنهـا خبرش نيست
چشمش به همان رنگ رُخ و زيور زرد است
٭٭٭
مرد را بلهوسـي هاي ، زن آرام كنـد
پاي آن مرد يقينـاً ، به سوي دام كنـد
هر خطايـي بـنمودند ، كه مشـروع نـبود
آن خطا كاريشـان ، هر دو را بد نام كنـد
٭٭٭
حق صحبت حق باشـد ، امّا نتوان گفتن
دانشور و دنيا گرد، اين دُر كه نكو سُفتن
اين دهـر دني ، دشمن گرديده به هر حقگو
آنها كه زِ حق گفتند ، زين دهر دنـي رفتن
٭٭٭
هركس كه در اين دهر دني پُرخور و خواب است
در فطرت حيواني خود ، رو به شتاب است
بر فطرت حيوان بُود و وحش و طيوران
آن فطرتش انسان نَبُود، چون خر و گاو است
٭٭٭
خدايا نقش نيرنگ و تقلّب را به دربنما تو از دستم
تو نقـش راستـي بنما، به فرمان تو من هستـم
خدايـا نقـش نيرنگ و تقلّب را نمي خواهـم
تو نقش راستي بنما كه من هم معتقد هستم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا