🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 36

(ثبت: 238406) اردیبهشت 7, 1400 

 

يارب ره بدكاري بر من زِ چه بگشودي
برسوي خطاكاري راهم زِ چه بنمودي
من بر تو نظر بستم، در راه اطاعتهـا
آن راه غلطكاري از بـهر چه افزودي
٭٭٭
قاضي احكام حق، حرف به معيار گفت
اين دُر پـُر محتوي بر همه اغيارگفت
حرف خدا بشنويد مي بُود اصلاح خلق
حرف خدا از رسول، بر سر بازار گفت
٭٭٭
ياران چه مي توان كرد از جور اين زمانه
هي دمبدم بگيرد بر ما دوصد بـهانه
ما با خبر نبوديم، بر ما چه خواهد آورد
ما را به هم بكوبد، با ضرب تازيانه
٭٭٭
ما در توان نداريم ، تنبيـه اين زمانه
تا ما بر آن بگوييـم بر ما مجو بهانه
ما خود بهانه جوييم، من بر تو و تو بر من
عدلي زِ خود نداريم تا باشد اين ميانه
٭٭٭
آدم به زير دست اجل، چون توان كند
جز آنكه نيّت دل خود را بيان كند
يارب تو آگهي كه من از مرگ عاجزم
علم تو مي توان كه رهايـم از آن كند
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. کبری محمدی

    اردیبهشت 7, 1400

    سلام
    سروده زیبایی خواندم
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 8, 1400

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضورتان
      شادکام باشید
      🌷🌷🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا