🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 388

(ثبت: 252294) آبان 1, 1401 

 

روشنـي حكمـت پـروردگار
در نظـر آدم شـب زنـده دار
آنكـه شب و روز ، به تقوي بُـوَد
حكمـت حق را نـگرد آشكار
٭٭٭
پنـد و نصيحـت بُـوَد از كردگار
هر كه شنيـد ، آن بشـود رستگار
هر كه نصيحـت بكنـد خلق را
حق به همان مـي بُـوَد آمـرزگار
٭٭٭
در بَـرِ دانـا دل سنجيـده كار
پنـد و نصيحـت بُـوَدش اعتبـار
هـر نفري زندگي اش سخت نيست
نـشنود آن پنـد زِ آموزگار
٭٭٭
هـر نفـر زنـده دل و هـوشيـار
پنـد نـويسـد زِ هميـن روزگار
هـر نفـر آسوده و راحت بـخُفت
پنـد نـداند ، كه بـيارد به كار
٭٭٭
حـرف فروشنـده نـيايد به كار
نـزد خريدار كه نا خواستـه بار
تا گـِره در كار كسـي نا خـورد
آن به نصيحـت نـبَرد اعتبـار
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. علی معصومی

    آبان 1, 1401

    درودها بر روان این وارسته مرد
    🌿🌺🌿🌺🌿

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      :2: :2: :2: :2: :2: :2: :2:

  2. جواد مهدی پور

    آبان 1, 1401

    روحشان شاد یادشان گرامی💐🙏💐

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      :2: :2: :2: :2: :2: :2: :2:

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا