🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 389

(ثبت: 252370) آبان 2, 1401 

 

صحبـت دانـا دل سنجيـده كار
حل كنـد از بهـر بشـر نقص كار
هـر كه نصيحـت نـشناسـد از آن
نقص خودش را كنـد آن آشكار
٭٭٭
صحبـت دانـا دل شب زنـده دار
مانـده براي تو در اين روزگار
گر شب و روزت به عبادت گذشت
هست خدايت به تو آمرزگار
٭٭٭
وفـا و مـهربانـي هاي ديگر
بُـوَد از كل عالـم پُـر بهـاتـر
زِ من بـشنو بـرادر با وفـا باش
خصـوصاً بهـر مـادر يا بـرادر
٭٭٭
در يَـم توحيـد ، متـرس اي بشـر
دسـت خدا هست ، به هر بحـر و بـر
قافـله سالار جلـو دار توسـت
بوده در اين راه ، مدامـش سفـر
٭٭٭
اي تـو خـداونـد جميـع بشـر
تربيـت آرنـد بر آن سـر به سـر
هـر كه پـدر شـد نـتوانسته است
تربيـت خـود بدهـد بر پسـر
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. آرمان پرناک

    آبان 2, 1401

    درود بر جناب دهنوی گرانقدر
    روح استاد شاد
    سلامت و پیروز باشید
    🌹🌹

    • درود ها استاد
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. طارق خراسانی

    آبان 2, 1401

    وفـا و مـهربانـي هاي ديگر
    بُـوَد از كل عالـم پُـر بهـاتـر
    زِ من بـشنو بـرادر با وفـا باش
    خصـوصاً بهـر مـادر يا بـرادر

    خدا رحمتشان کند
    ابن دوبیت خودذیک کتاب بزرگ معرفت است

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏👏👌🌿

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      تشکر از لطف شما استاد خراسانی
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. نسرین حسینی

    آبان 2, 1401

    درودها برشما جناب دهنوی ارجمند
    روحشون درآرامش
    🌺🌺❤️❤️

    • سلام و درود بانو حسینی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا