🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 398

(ثبت: 252639) آبان 11, 1401 

 

ما ناطق احكام ، زِ گفتار خداييـم
از گفته شيطان صفتان ، دور وجداييـم
بر ذكر خداوند جهان در ره توحيد
بيهوده نباشد ، به رهش نوحه سراييـم
٭٭٭
بر ملت دانـا دل ، ما قافله سالاريـم
بر فعل بـد مردم ، آماده پيكاريـم
ما خوب و بد دنيا ، ديديم جدا از هم
با فعل نكوكاران ، همراه و همكاريـم
٭٭٭
بر نيك و بد دنيا ، معياري از آثاريم
از كار گنهكاران ، وارسته و هوشياريم
بر خلق خدا اصلاً ، آزار نداديم ما
هر چند كه از مردم،  پيوسته در آزاريم
٭٭٭
ما قافله سالار به خلقيم ، در اين باغ
بيرون ببريم اين همه ي خلق زِ باتلاق
راهي بنموديم كه مردم بروند پيش
تا بر سـر آنها نـخورد ، ضربـه شـلاق
٭٭٭
اي تـو خـداونـد جهان قديـم
قابـل وحـي ات نَـبُوَد زر و سيم
گنج جهـان قابـل وحـي ات نـشد
وحـي تو آمـد ، به مسيـح و كليـم
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    آبان 11, 1401

    سلام روح استاد شاد باد

    • درود ها استاد
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا