🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 399

(ثبت: 252670) آبان 12, 1401 

 

بـو به مـشامـم برسـد ، زآن شميـم
رايـحه ات ، از دَم صبـح نسيـم
من نه حكومـت كنم از ظلم و جور
پا نـبرم پيش ، زِ حـد گليـم
٭٭٭
ما كه در اين واديه ، جان مي دهيـم
اين همـه تغييـر مكان مي دهيـم
جان كه در اين واديه اول نـبود
مرغ فضايـي ، طَيَـران مي دهيـم
٭٭٭
حيـف زِ مـردان نكوكار حق
پيكرشـان خاك گرفـت در طبـق
بس كه زِ سـر پنجه علـم و ادب
شعـر نوشتنـد، به هـزاران ورق
٭٭٭
مَـكُن ظلمـي به موري ، اي برادر
كه جانـش باشـد از خلاق داور
مـكُن ظلمـي به فـرد ناتوانـي
كه ظلمـت مي كنـد، فرد توانگـر
٭٭٭
مـا به غلط كاري خـود اعتـراف
گـر نـنمائيـم ، كه باشـد گـزاف
كيـست كه فرمـان خـداونـد را
در همـه عمـر، بِـبُرده است صـاف
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آبان 12, 1401

    یاد و خاطر استاد ارجمند گرامی باد
    روحشان شاد

    سلام به شما دوست عزیز

    و سپاس از انتشار این اشعار پاک

    سلامت باشید

    💐🌿🙏🌹🌹🌹🌷

    • سلام و درود استاد مهدی پور
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      تشکر فراوان از لطف شما
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. صفا یغمایی

    آبان 12, 1401

    سلام
    روح مرحوم شاعردرآرامش
    🌺🌺🌺

    • سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا