🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 4

(ثبت: 236038) بهمن 18, 1399 

نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

ظلم و تـجاوز بـُوَد بر ضرر خاص و عام
عدل رعايت بـكن ، بر هـمه هر صبح و شام
كينه و ظلم است و جـور باعث نامـردمي
ظلم و جفـا و ستم گـر نكنـي وسّلام
٭٭٭
آن بنده كه بود ، كه ترك ثواب كـرد
از معصيت به خودش صد عـذاب كـرد
هـر بنده خـدا نـتوان معصيـت كنـد
شيطان صفت بود زِ ثواب اجتناب كـرد
٭٭٭
يارب اثر حكـم تو در دور جهان اسـت
از چشم همين مردم دنيا به نـهان اسـت
تنبيه و تشويق به هـر فـردي نـمودي
مردم به گماننـد كه از دور زمان اسـت
٭٭٭
هيهات ، از آن فرد كه صاحب نظـر افتـد
هر بـي نظري هست بر آن كينه ور افتـد
يارب نظـر آدميـان كُن تـو مطابق
تا صدق و رفاقـت به ميان بشـر افتـد
٭٭٭
دائـم مصمّم كه بـبينـم خداي را
يا بنگـرم به ظاهـرش آن با وفاي را
من هر قـدر به روي زمينـش نظر كنـم
نـشناسـم آن صفات صفـا در صفاي را
٭٭٭
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. امیر جلالی

    بهمن 18, 1399

    چقدر خوب است آدمی به این اندازه به دنبال پاکی و حقیقت و عدالت باشد… چقدر خوب است
    بهره بردم بی نهایت نیز
    درود بر شما

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. سعید فلاحی

    بهمن 18, 1399

    درودتان

    👏👏👏👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا