🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 408

(ثبت: 252973) آبان 21, 1401 

 

در يَـم توحيد ، گـر اسرار نيست
آنهمه اسـرار جهان ، كار كيست
گر تو بشر ، كار خودت از خداست
مُـردنت از بهـر تو آزار نيست
٭٭٭
در يَـم توحيد ، سـزاوار نيست
قـدرت حق ، بر تـو ستمـكار نيست
گـر تو بـپويـي ره توحيـد حق
رفتـن آن راه ، كه دشـوار نيست
٭٭٭
آدمـي از حيلـه مكّـار نيست
در يَـم توحيـد به انكار نيست
جملـه گرفتاري اش ، از آدمي است
از يَـم توحيد ، گرفتـار نيست
٭٭٭
لطف خـدا ، بر تـو مگر يار نيست
يا به بَـرَت واضح و بسيـار نيست
واقـف اسـرار حقيـقت بـشو
فكرت اگر ، واقف اسـرار نيست
٭٭٭
آدم بـيچاره ، كه دينـدار نيست
بر خود و بر قوم خودش ، يار نيست
آدم اگـر چاره نـجويد زِ دين
بهتـر از آن ، نقش به ديوار نيست
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آبان 21, 1401

    سلام به شما دوست گرانقدرم

    از اشعار فاخر استاد فقید جناب مصطفایی بهره می برم

    سپاس از اشتراک گذاری این آثار خوب

    روحشان شاد

    درود بر شماا

    💐🍃🙏🙏🌹

    • درود ها استاد مهدی پور
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹