🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 409

(ثبت: 253005) آبان 22, 1401 

 

آدم دينـدار ، كه بـد كار نيست
بر ضـرر جمعـي ، ديّـار نيست
آدم اگـر غيـر ره دين نـرفت
در همه عمرش، به كس آزار نيست
٭٭٭
آدم  اگـر ناقص و بـد كار نيست
بهتـر از آن در همـه بازار نيست
زُبـده بازار جهـان ، مي بُـوَد
بهـر طريقـش ، ره انكار نيست
٭٭٭
شكـر نـكردن ، مگـر انكار نيست
كيست به دنيـا ، كه گرفتـار نيست
راحـت و آسودگـي زنـدگـي
اين به كجـا بوده ، به دينـار نيست
٭٭٭
در يَـم توحيد ، سـزاوار هـست
لطف خـدا، بر همه كس يار هـست
از اثـر لطف خـدا ، هر كه گفت
شايـق بـخشايش ، ستّـار هـست
٭٭٭
آن اثراتـي كه به توحيـد هـست
قابل تعريـف به تمجيـد هـست
هر نفري در ره توحيـد رفت
بهـر هـمان يك ره ، اميـد هـست
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آبان 22, 1401

    یاد و نام و خاطر استاد مصطفایی گرامی و زنده باد

    از اثار آسمانیشان بهره می بریم

    درود بر شما دوست گرامی

    سپاس از اشتراک این اثر پاک

    💐🙏👏👏👏🌹❤️

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. طلعت خیاط پیشه

    آبان 22, 1401

    جناب مصطفایی ارجمند
    از سروده های زیبای شما لذت بردم درود بر شما
    روح شاعر گرانمایه شاد
    👏💐💐💐🌿

    • درود ها استاد بانو
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا