🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 410

(ثبت: 253041) آبان 23, 1401 

 

واي بـر آن مردم مغـرور مست
غـره و مغرور و خوديت كه هست
كبـر خـودش بـيند و كردار خـود
خـود بِـرَود همـره افـراد پست
٭٭٭
بـرادر راستي هـا را ، اثـر هست
درخت راستي هـا ، پُـر ثمر هست
اگر سنگ سيـه، در راستـي رفت
زِ ارزش بهتر از، لعل و گوهر هست
٭٭٭
وفـا و مهربانـي ، از خـدا هست
يقيناً بهـر هـر شـاه و گـدا هست
وفايـش هر دَمـي ، بر ما نـباشد
همان دَم، بهر ما مرگ و فنـا هست
٭٭٭
مـرام پارسايـي ، از ميـان رفت
طريق كاردانـي ، زين ميان رفت
فريب از دشمنـان خود ، كه خورديم
طريق مهـر ، از ايرانيـان رفت
٭٭٭
مـرام پارسايـي ها ، كدام است
به ايران رهنـما ، اينـها كدام است
چـرا دشمـن مسلط گشتـه بر مـا
به ميهن پاسبانـي ها ، كدام است
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا