🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 413

(ثبت: 253150) آبان 26, 1401 

 

دلـم از گردش چرخ تو تنگ است
زِ ظلمش چهره من زرد رنگ است
نه بر من ، هر كه بر حق رهنما شد
بر آن هم دايماً در حال جنگ است
٭٭٭
نصيحت بر جوانان ، كارداني است
به كامش بهتر از ، هر كامراني است
جوانـي گر نصيحت را بنوشيـد
برايـش به ، زِ آب زندگانـي است
٭٭٭
زنـده دلـي جنبه ، هشيـاري است
قابل بـخشايش و ستـاري است
زنـده دلان ، كار نـكو مـي كننـد
بهـر نجات همـه كس ياري است
٭٭٭
در يـَم توحيـد ، مكان من است
ذكـر خـدا ، وِرد زبان من است
غوطه ورم ، در يـم توحيـد حق
در ره حق ، اين جريان من است
٭٭٭
صحبت حق ، نطق و بيان من است
شبنـم درياش ، به جان من است
در سوي درياش ، بـپويـم به راه
آنچه در اين بُـرد و توان من است
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. زهرا آهن

    آبان 26, 1401

    درود بر شما

    بسیار زیباست

    شاد وپیروز باشید🌷🌸🌺

  2. زهرا آهن

    آبان 26, 1401

    درود بر شما

    بسیار زیباست

    روان شاعر شاد و یادش گرامی

    شاد و پیروز باشید🌷🌺🌸

    • درود ها استاد بانو
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. جواد مهدی پور

    آبان 26, 1401

    سلام و احترام دوست عزیز

    بازم هم از آثار پاک استاد مصطفایی بهره مند شدم

    روحشان شاد و قرین رحمت الهی باد

    زنده باشید به مهر

    💐🍃🙏👏👏👏🌹❤️

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  4. طارق خراسانی

    آبان 26, 1401

    نصيحت بر جوانان ، كارداني است
    به كامش بهتر از ، هر كامراني است
    جوانـي گر نصيحت را بنوشيـد
    برايـش به ، زِ آب زندگانـي است

    سلام و درود

    عالی ست

    جان پدر اندرزگوی مهربان شاد

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

    • سلام و درود استاد خراسانی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا