🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 429

(ثبت: 253638) آذر 12, 1401 

 

در تاخت و تاز زندگي، آسوده كي بتوان نشست
آسوده هركس مي نشست، سودش برون بردن زِ دست
جمع شرارت پيشه گان، سود نكويــان برده انــد
در اين مــدار زندگــي آسودگي نايــد به دست
٭٭٭
در و ديوار مطبخها، همه اش دود سياه رنگ است
در و ديـوار منزلها، تمامـش نقش نيرنگ است
ز دانايـي بپرسيدم، كدامين رنگ و ها نيكوست
بگفتـا نقش يك رنگي، اگر خالي زِ نيرنگ است
٭٭٭
برادر آن دو رنگي ها ، اگر بر آدمـي ننگ است
چرا اين آدم از اول به فـكر زشت نيرنگ است
اگر آدم دو رنگي شد ، نشايــد آدمش گفتن
من از جور دورنگي ها، دلم در عرصه گه تنگ است
٭٭٭
طاعـت و فرمان حق ، معصيتّم ، هم زِ مــاست
جســم كنـد معصيت ، روح به امــر خـداست
روح اطاعــت كنــد ، جسم كنــد معصيـت
روح و بــبينش به خواب ، روح براي بقاست
٭٭٭
جسم به ظاهر ببين روح به باطن هر دو همين نقش ماست
گر كه به ظاهـر يكي است ليك به معني دوتا ست
اين متحرك يكي اسـت، جسم يكي آدم اسـت
جســم بُوَد جــرم خاك، روح زِ خاكي جداست
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. مسعود مدهوش

    آذر 12, 1401

    درودتان باد بزرگوار🌿🌹🌷🌺🌸

    روح استاد شاد و از اشعار زیبایشان بهره میبریم🙏👏🌹🌿🍃

    • درود بر شما استاد
      زیبا نگرید
      حضورتان ارزشمند است
      در پناه خدای متعال باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. طارق خراسانی

    آذر 12, 1401

    اين متحرك يكي اسـت، جسم يكي آدم اسـت
    جســم بُوَد جــرم خاك، روح زِ خاكي جداست

    ذرود بر روان پاک پدر عارف شما عزیز جان

    در پناه خدا 🌿👏👌🌹❤️🌿

    • درود بر شما استاد خراسانی
      زیبا نگرید
      حضورتان ارزشمند است
      در پناه خدای متعال باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا