🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 43

(ثبت: 238798) اردیبهشت 19, 1400 

 

تا سر به همان زُلف و سر و رو بِدهم من
لازم بُـوَد و قدرت و نيـرو بدهم من
گر اين سر من قابل رخسـار تو باشد
نيكوست به رخسار نكو سر بدهم من
٭٭٭
مَزن تـهمت، به هر كس حرف مُفتـي
كه خود هم بشنوي آن سان كه گفتـي
بـه هر حيرت زده دامن مَيفشـان
كـز آن افشاندنش ، در حيرت اُفتـي
٭٭٭
بكُن دعوي ، به هـر گردن كُلفتـي
كـه چون تو مي زند ، هر حرف مُفتـي
ميازار از لـجاجت شخص مظلوم
كـه روزي پيش پاي آن بيافتـي
٭٭٭
بيـا اي طرفـدار پنـد پـدر
بـر اين پنـد نيكـو ، تـو بنما نظـر
رفيقـي كـه با تـو حقيقـي بُـوَد
بُـوَد بـهتر از صد نفـر ، يك نفـر
٭٭٭
مـرا پنـد نيكو ، كـه آمـد نظـر
نـمودم به گوشـم چـو دُر و گُهـر
چو آن پنـد در گوش من جا گـرفت
شـعورم عيـان شد، چو قرص قمـر
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    اردیبهشت 19, 1400

    درود بر شما
    زیباست
    فقط قافیه در مصرع آخر دوبیتی اول رعایت نشده🌿

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 21, 1400

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضورتان
      شادکام باشید
      🌷🌷🌷🌷🌷

  2. کبری محمدی

    اردیبهشت 19, 1400

    سلام
    درودها بر این اندیشه های زیبا
    یادشان سبز
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 21, 1400

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضورتان
      شادکام باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا