🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 433

(ثبت: 253767) آذر 16, 1401 

 

اين نسـل نـوزاد بشـر در كـار خـود حيـران بـُوَد
حيراني اش امـروز نيست ، از پيشتـر دوران بُـود
هر جست و خيزي مي كند كارش بُود جنگ و گريز
دايم در اين جنگ وگريـز گـوي سـر چوگان بُـود
٭٭٭
سخـن به صوت و صراحـت بگو چو يك عربي
بگـو بـه نـام محمـد (ص) كه خـود بُـوَد ادبـي
صراحـت است و بلاغـت كه در كلام وي است
كه شهــد آن نـَبـُوَد در شكـر و يا رطبــي
٭٭٭
بـرادر راستگويـي كُـن ، كه حـرف حـق نـمي ميـرد
به مُلك حق به غيـر از حق ، كسي محور نمي گيرد
بـه ملك راستـي نـتوان ، به نيـرنگ و تقلّب رفت
كه غيـر از راستـي نقشي در آن كشور نـمي گيرد
٭٭٭
بـرادر جان قناعت كُن ، مَـزن حرص زر اندوزي
كه خود را همچو قـارون ، بـبيني در غلط روزي
خـداوند خـودت را بيـن ، كه آن ثروت نـمي دارد
تـو را ثروت چه كار آيـد ، كه آن طرزش بيـاموزي
٭٭٭
آنچه خدا بگفته است ، آنكه چنين نموده كيست
گفتن حق بگو زِ هست ، غايب ناپديده نيست
آدم بـي شعـور و درك ، صحبـت حق نـموده ترك
هـر كه شنيـد صحبتش كيست كه روسفيده نيست
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آذر 16, 1401

    بـرادر راستگويـي كُـن ، كه حـرف حـق نـمي ميـرد
    به مُلك حق به غيـر از حق ، كسي محور نمي گيرد

    بـه ملك راستـي نـتوان ، به نيـرنگ و تقلّب رفت
    كه غيـر از راستـي نقشي در آن كشور نـمي گيرد

    💐🙏👏👏👏👏

    زیبا ست

    روحشان شاد استاد فقید

    درود بر شما دوست عزیز

    💐🌹🌺🌸🌸🌸🌸

    • درود بر شما استاد گرانقدر
      زیبا نگرید
      حضورتان ارزشمند است
      در پناه خدای متعال باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. نسرین حسینی

    آذر 16, 1401

    بـرادر راستگويـي كُـن ، كه حـرف حـق نـمي ميـرد
    به مُلك حق به غيـر از حق ، كسي محور نمي گيرد

    درودها برشما جناب دهنوی ارجمند زیبا وپند آموز
    روانشون مینویی 🌹🌹🙏

    • درود بر شما استاد بانو
      زیبا نگرید
      حضورتان ارزشمند است
      در پناه خدای متعال باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا