🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 44

(ثبت: 238893) اردیبهشت 21, 1400 

 

زِ من بشنـو ، اي فـرد دانـا پسـر
رفاقـت مكن ، بـا دو صد مرد خـر
رفيقـي كـه با تـو حقيقـي بُـوَد
بُـود بـهتر از صد نفـر ، يك نفـر
٭٭٭
خوشنـد آن شريكـان، كه دارند شعور
كننـد مردم بد ، زِ شركت به دور
چـو با هم بـه شركت كنـند اتفاق
نشايـد بـر آنـها ، كسي گفت زور
٭٭٭
خوشـا ، آن شريكـان با عقل و هوش
نكردنـد شركـت ، به هر دال گوش
همين نكتـه را ، پيـر دل زنده گفت
كـه ديگ شراكـت، نيايـد به جوش
٭٭٭
خوشـا ، آن رفيقـان با عقل و هوش
كـه پنـد رفاقـت ، نـمودند گوش
بـه من پيـر دانـا ، بـداد اين خبـر
رفيـق نكـو مي بُـوَد ، عيب پوش
٭٭٭
ياران دهيد گوشي ، بر اين ترانه مـا
تا نيكتـر بگردد ، رسم زمانـه مـا
مـا بي ادب نبوديم در سطح خانه خود
تا عقلشان فزون شد ، افراد خانه مـا
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. کبری محمدی

    اردیبهشت 21, 1400

    سلام
    درود بر این اندیشه های پاک و زیبا
    یادشان گرامی
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 24, 1400

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا