🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 51

(ثبت: 239329) خرداد 5, 1400 

 

پسـر ، بنمـا عبادت در جوانـي
عصاي پيـري است در نا تـوانـي
جوانـي گـر عبادت كرده باشـي
ثوابـش بـهر تـو باشـد نـهانـي
٭٭٭
پسـر بشنـو حديـث مهربانـي
مكُـن با عفّت كـس كامرانـي
حفاظت گـر كنـي ، از عفّت خلـق
بـماند نام نيكـت جاودانـي
٭٭٭
پسـر بشنـو نكات مهربانـي
كـه تا در طول عمرت در نـمانـي
رعايـت كن ، به حال مستمنـدان
كـه نامت زنده مانـد ، از جوانـي
٭٭٭
من به درياي طبيعت ننشستم چو خسان
تا گُل معرفتـم را ، بِـبَرد باد خزان
دور درياي هدايت ره خود پيمودم
فرصتي هر قدرم بود، از اين دور زمان
٭٭٭
بر اين سود جهان، گر دسترس هست
شما را گر نَه بس، ما را كه بس هست
زِ اول آفرينـش اين رقـم بـود
بـه راه آفرينـش ، صد اساس هست
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. نسرین حسینی

    خرداد 5, 1400

    درودها برشما 🌺

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا