🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 55

(ثبت: 239542) خرداد 13, 1400 

 

مپرس از گردش گردون كه چون است
هـمين گردون كه بيني واژگون است
بـه هر طرزي كه اين گردون بگردد
بنـي آدم هدف بـر تيـر آن است
٭٭٭
غبار غـم در اين گردون فزون است
دل آدم از اين غـم، غرق خون است
خوشـي در زير اين گردون نباشـد
اگـر باشد از اين گردون برون است
٭٭٭
خـدا بينـا بر اين روي زمين است
به هر غارتگـري ، او در كميـن است
مـرام مـردم بـد را نـخواهـد
مرام صالـحان را ، او اميـن است
٭٭٭
بر من صفير ميزند آن مرغ كوي دوست
از آن صفير مرغ دل من به آرزوست
يارب ترحـّمي كه بيايـم به كوي تو
اعمال و آرزويم گر در برت نكوست
٭٭٭
آن باد مُشك بو، برسيد از ديـار دوست
فهميدم آن زِ مشك گل مشكبار اوست
در من مشام زنده شد از بوي مشك آن
بوي نسيم هرگُل آن، بـهر من نكوست
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

نظرها
  1. کبری محمدی

    خرداد 14, 1400

    سلام
    زیباست
    نامشان ماندگار
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا